Zákazník má vždy pravdu – tj. jak si mám vybrat garáž tak, abych později nelitoval?

Několik rad pro Vás, než si garáž koupíte.

Velký počet firem se prezentuje heslem „zákazník má vždy pravdu“. V oblasti výroby plechových garáží tomu ve skutečnosti tak úplně není. Jde hlavně o to, že zákazník ne vždy přesně ví, co potřebuje. V naší firmě klademe důraz na individuální přístup ke každému zákazníkovi. U většiny případů se při konzultacích s objednávajícím úplně změní úvodní koncepce. Proto se snažíme podle možností připravit společně s nabídkou nákresy zobrazující tvar a rozměry garáže, kterou máme pro objednávajícího vyrobit. Je to náročný a únavný proces, ale díky tomu získáváme početnou skupinu spokojených zákazníků, kteří získají garáž podle svých očekávání a rádi doporučují naše výrobky rodině, sousedům a známým. Pro nás je to nejlepší způsob reklamy. Dále uvádíme několik obecných poznámek:

 

1. Určení konkrétních rozměrů garáže, jakou potřebujeme.

Nejčastější chybou, které se objednávající dopouštějí, je příliš velká výška. Zákazník při objednávání plechové garáže pro jakýkoliv automobil typu van nebo dodávku často posílá poptávku na garáž s výškou vjezdu 3 m. Kdežto po rozhovoru s naším poradcem se ukazuje, že bude úplně stačit výška do 2,5 m. Navíc výrazné zvýšení užitečné výšky vjezdu způsobuje nutnost provedení hustší konstrukce z pevnějších materiálů, což výrazně zvyšuje cenu. Náklady zvýšení garáže o 10 cm nad standardní výšku zvyšují cenu o cca 8 %. Není obtížné vypočítat, že zvýšení o 1 m představuje navýšení ceny o 80 %, zvýšení o 0,5 m je již jen o 40 % více.

 

 

2. Hledání levnější nabídky. – Tato poznámka je určena pro zákazníky, kteří hledají nejlepší nabídku a rozesílají poptávky hromadně e-mailem na více firem. Otázkou je zde správné nadefinování parametrů plechové garáže. Často zákazník poptává nikoliv konkrétní rozměr ale rozsah, např. „potřebuji garáž šířky 6 nebo 7 metrů“. Bohužel garáž šířky 7 metrů je zpravidla dražší než 6 metrová a jedna firma může nacenit menší garáž, druhá naopak větší. Srovnání takových nabídek má stejný smysl, jako srovnávání koně se slonem, ale bohužel k takové situaci dochází často a zákazník, i když neví, co nabídka zahrnuje, si mnohdy vybere pouze zdánlivě levnější nabídku.

 

3. Nabídka podle fotky – Obdobná situace je u poptávek na garáž podle fotky. Pokud se nám líbí nějaká konkrétní garáž, jejíž fotku nalezneme, pak k porovnání nabídek stejné garáže od různých firem bychom měli znát její konkrétní rozměry, tedy šířku, délku a výšku, druh plechu, ze které je vyrobena, pozink, akrylový povlak lesk, mat nebo imitace dřeva a typ konstrukce, zda se jedná o úhelník, uzavřený profil nebo pouze o konstrukci „vyztuženou profilem“ – to bohužel není totéž. Často různé firmy mají ve svých internetových galeriích fotky zdánlivě podobných garáží, ale ve skutečnosti se může lišit rozměr. Ze zkušenostní můžeme uvést, že osoba neznalá této problematiky si rozdílů v rozměrech do 1 m na fotce prakticky nevšimne. Někdy, když oprašujeme snímky ze starých realizací, musíme sami počítat trapézy na plechu, abychom určili rozměr.